Τετάρτη 26 Ιανουαρίου 2011

Σπιτική τάρτα μήλου!

Σαν παιδί δεν αγαπούσα τα μήλα! Με το ζόρι έτρωγα κανένα... Το περίεργο είναι ότι ούτε τα γλυκά μου άρεσαν! Με λίγωναν και άμεσα ήθελα να φάω κάτι αλμυρό ή ξινό! Δεν ξέρω τι μεσολάβησε και άλλαξα τόσο... Το μεγαλύτερο μαρτύριό μου τώρα είναι η έλλειψη γλυκού και λατρεύω πλέον τα μήλα! Ότι γλυκό με μήλο έχω δοκιμάσει, μου αρέσει! Ιδιαίτερα λατρεύω τις τάρτες, τις μηλόπιτες και τα κέικ με μήλο!
Στην Γαλλία ένα από τα πιο συνηθισμένα, καθημερινά γλυκά είναι οι τάρτες! Τις φτιάχνουν πολύ λεπτές με βάση από pâte brisée! Τις γεμίζουν με μήλα λεπτοκομμένα και στρωμένα το ένα δίπλα στο άλλο σε σχήμα σπείρας, τις πασπαλίζουν με ζάχαρη και τις ψήνουν! Τις σερβίρουν με λίγη κρέμα γάλακτος! Και είναι ένα από αυτά τα απλά μα υπέροχα γλυκά- άγλυκα, που στηρίζουν την ομορφιά τους στις καλές πρώτες ύλες και στην ικανότητα του ανθρώπου που τα ετοιμάζει, να πετύχει την υπέροχη υφή της τραγανής ζύμης με το αρωματικό αφράτο μήλο!
Μου αρέσουν οι γαλλικές τάρτες μήλου, αλλά μου αρέσουν ακόμα περισσότερο εκείνες που είναι λίγο πιο «ζουμερές». Αυτή του έφτιαξα σήμερα είναι από τις πετυχημένες μου!
Χρειάστηκα για μια τάρτα 23 εκατοστών: 
Για την pâte brisée 
250 γρ αλεύρι για όλες τις χρήσεις
125 γρ βούτυρο, κρύο κομμένο σε μικρά κυβάκια
1 κουταλιά της σούπας άχνη
1 αυγό
3 περίπου κουταλιές της σούπας κρασί γλυκό Σαμιώτικο κρύο (αν δεν έχετε βάλτε νεράκι)
Για την γέμιση 
4 μήλα κόκκινα Βερμίου
1 κουταλιά της σούπας μαρμελάδα φράουλα
Λίγο μέλι
Κανέλα
Η συνταγή έχει περισσότερο μπελά να την γράψω, παρά να την ετοιμάσω! Η pâte brisée ετοιμάζεται εύκολα και γρήγορα. Είναι από τα πράγματα που δεν αξίζει να αγοραστούν έτοιμα. Μπορείτε να ετοιμάσετε την διπλή ποσότητα από αυτήν που γράφω και να κρατήσετε την μισή στην κατάψυξη για την επόμενη γλυκιά τάρτα, που θα φτιάξετε. Άμα σταθεί η ζύμη γίνεται ακόμα καλύτερη, πιο τριφτή! Έβαλα σε ένα μπολ το αλεύρι και το βούτυρο. Τα έτριψα με τις άκρες των δαχτύλων μου, ώστε να γίνει το μείγμα σαν τραχανάς.
Για να γίνει καλά η ζύμη δεν πρέπει να ζεσταθεί το βούτυρο και να γίνει λιπαρό- λιωμένο το μείγμα αλεύρι-βούτυρο. Δεν πειράζει (αντιθέτως επιβάλλεται) αν μείνουν αδιάλυτα κομματάκια βούτυρο.
Πρόσθεσα την άχνη, το αυγό και το κρασί (λίγο λίγο για να ελέγχω πόσο ακριβώς χρειάζεται). Ζύμωσα ελαφρά να ενώσουν τα συστατικά, αλλά να μη δημιουργηθούν δυνατοί δεσμοί γλουτένης (για να μη γίνει σκληρή η βάση). Έκανα μπάλα την ζύμη και την έβαλα για λίγο (20-30 λεπτά) στο ψυγείο, να ξεκουραστεί. Δηλαδή αν έχουν γίνει δεσμοί, να χαλαρώσουν.Καθάρισα το ένα μήλο, το έκοψα σε 4 φέτες και το έβαλα σε κατάλληλο δοχείο, στον φούρνο μικροκυμάτων, με λίγο νερό και 1 κουταλιά ζάχαρη, για 10 λεπτά. Καθάρισα και τα υπόλοιπα μήλα στα 4 και τα έβαλα σε νερό με σταγόνες λεμόνι, να μη μαυρίσουν. Όταν το μήλο, που έβαλα στα μικροκύματα, ετοιμάστηκε και μαλάκωσε το έβαλα στο μούλτι (χωρίς το νερό) με μια κουταλιά της σούπας μαρμελάδα φράουλα και το έλιωσα, σαν πουρέ. Έβγαλα την ζύμη από το ψυγείο και άνοιξα χοντρό φύλλο με τον πλάστη. Τοποθέτησα την ζύμη στην ταρτιέρα και έκοψα (περνώντας με τον πλάστη πάνω από την τατριέρα ) την ζύμη που περίσσευε.Με το πιρούνι έκανα τρύπες στην ζύμη. Έβαλα πάνω στην ζύμη λαδόκολλα και την γέμισα με φασόλια.Τόσο το τρύπημα της ζύμης, όσο και το βάρος των φασολιών έχουν στόχο να μη φουσκώσει η ζύμη, όταν ψηθεί. Τα φασόλια αυτά δεν τα πετάω όταν τελειώσω , τα φυλάω σε ένα δοχείο για μελλοντική χρήση. Αντί για φασόλια μπορούμε να βάλουμε ρύζι, ή άλλα όσπρια: την ίδια δουλειά κάνουν! Πρέπει όμως να γεμίζουν την τάρτα! Έτσι γίνεται καλύτερο το ψήσιμο της ζύμης. Δεν υπάρχουν άλλα σημεία άδεια και άλλα γεμάτα, ώστε να αναπτύσσεται διαφορετική θερμοκρασία στην βάση της τάρτας και να καίγονται οι άκρες της. Όπως είναι η ταρτιέρα με την ζύμη την βάζω στην κατάψυξη για τουλάχιστον 10-15 λεπτά. Όσο πιο κρύα μπει στον φούρνο, τόσο λιγότερο θα μαζέψει στο πλάι! Προθερμαίνω τον φούρνο στους 180 βαθμούς. Ψήνω την βάση της τάρτας με τα φασόλια για 10 λεπτά.
Μετά την βγάζω από τον φούρνο, αφαιρώ την λαδόκολλα με τα όσπρια και συνεχίζω το ψήσιμο για άλλα 15 λεπτά. Βγάζω την ταρτιέρα από τον φούρνο και τον δυναμώνω στους 200 βαθμούς.Κόβω τα υπόλοιπα μήλα σε λεπτές φετούλες (όχι τσιπς). Την μισοψημένη τάρτα την στρώνω με τον πουρέ του μήλου-μαρμελάδας. Από πάνω βάζω κυκλικά τις φέτες του μήλου σε 2 ομόκεντρους κύκλους. Ρίχνω από πάνω τους λίγο μέλι και πασπαλίζω με κανέλα!

Έψησα για μισή ώρα την τάρτα και μοσχοβόλησε το σπίτι! Άρωμα μήλου και κανέλας! Δύσκολο να αντισταθεί κανείς σε ένα τέτοιο γλυκό! Εσείς θα το καταφέρνατε?

34 σχόλια:

  1. Σιγά μην αντισταθώ!!! χαζή είμαι;; χεχε
    Πολλά φιλιά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Καλημέρα Αστέρι! Έτσι μπράβο!:)Πολλά φιλάκια

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Αγγελική μου οι πληροφορίες για το ψήσιμο της ζύμης πολύ χρήσιμες αυτό με την κατάψυξη δεν το είχα υπόψιν.
    Θα το δοκιμάσω στην επόμενη γλυκιά μου τάρτα.
    Όσο για το γλυκάκι σου πολύ ωραίο στα γούστα μου!!
    Εύχομαι να έχεις μια γλυκιά καλή μέρα!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Σκέτη κόλαση η τάρτα!!!
    Καλή σου μέρα!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Μαζί με το κομματάκι που κερνάς, μήπως κερνάς και αρωματικό τσαγάκι;
    Λέω τώρα εγώ πάλι....
    Καλημέρες πολλές.
    Το tip για την κατάψυξη των 10 λεπτών πριν το φούρνισμα κάνει όντως την διαφορά. Αν κι' εγώ πολλές φορές βιάζομαι και δεν το εφαρμόζω καθόλου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Τελεια!
    Νομιζω πως βρηκα τι θα κανω τα μηλαρακια που εχω τοσες μερες στο ψυγειο!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Πως να αντισταθείς σ' ένα τέτοιο γλυκό!!!

    Βλέπω τις φωτογραφίες και μου τρέχουν τα σάλια....

    Συγχαρητήρια και ευχαριστώ για το σχόλιό σου!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Αγγελικούλα,το τιπάκι με το μήλο και τη μαρμελάδα το υιοθετώ πάραυτα...
    την κατάψυξη την ήξερα...
    και κατά σύμτωση,στο Cook shop προχθές,βρήκα και αγόρασα ένα σακουλάκι με ειδικές πετρούλες,που δεν τις πετάς μετά,για να μπαίνουν πάνω σε τάρτες αντί για τα φασολάκια...
    συμπέρασμα:
    δεν έχω δικαιολογία - σιγά που τη χρειαζόμουν - θα φτιάξω τη τάρτα σου...
    καλημέρες..-:))

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. H milopita enai poli tis epoxeis (to xeimona) kai h myrodia apo kanella..Ummm. Poli orasi so bgeikai thn Milopita sou!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Τη σχέση με τα μήλα την ξέρετε.... αυτή την μηλόπιτα θα την κάνω οπωσδήποτε.
    Μοσχοβόλυσε

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Αγγελικουλα μου καλη μου αρεσει παρα πολυ ο τροπος που μαγειρευεις γενικα..ειναι του γουστου μου..τωρα για την ταρτα τι να πω δεν εχω λογια ειναι απλα υπεροχη..γεια στα χερακια σου,να εισαι παντα γερη και δυνατη να φτιαχνεις παντα νοστιμιες..καλο μεσημερι φιλια πολλα!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. αυτο με την μαρμελαδα απο κατω με εβαλε σε σκεψεις
    μηλα πολλα οποτε θα δοκιμαστει!!!
    απο τωρα την λιμπιζομαι!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Σπουδαία η τάρτα σου Αγγελική!!! Το μυστικό της πιστεύω κρύβεται στις "3 κουταλιές γλυκό Σαμιώτικο" κι όποιος τις αντικαταστήσει με νερό ...απλά έχασε :))
    Πραγματικά είναι υπέροχη και θα πάρει θέση στο φούρνο μου άμεσα!!
    Να είσαι καλά
    Φιλιά
    Καλό απόγευμα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Εύκολη και νόστιμη η τάρτα σου!! Θα την φτιάξω όταν δω ότι έχασα λίγο από το βάρος που πήρα στις γιορτές!!
    φιλιά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Πριν λίγο πήρα ένα μάφιν μήλου από την επίσκεψή μου σε μια μπλογκογειτόνισσα. Μην νομίζεις όμως ότι δεν θα δοκιμάσω και από την δική σου τάρτα. Και μόνο που την βλέπεις....Και τα κολπάκια σου υπέροχα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. Θεσπέσια η τάρτα και με λατρεμένο φρούτο!Φιλια!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. Αγγελικούλα, μας βάζεις σε γλυκοπειρασμούς. Αυτές τις μέρες και εγώ κάνω διάφορα με μήλα, θα δοκιμάσω και την δικιά σου. Καλό βράδυ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. Ετσι όπως τη βλέπω την ταρτούλα την ζηλεύω απίστευτα.
    Πολύ καλή συνταγή. Εγκρίνω :)

    Καλό βράδυ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  19. Tρελή είσαι? Εννοείται δεν αντιστέκεσαι σε κάτι τέτοιο!!! Θα έχεις καταλάβει πόσο λατρεύω κι εγώ τα γλυκά με μήλο, αν και σκέτα, σαν φρούτα, δεν τα έχω σε ιδιαίτερη εκτίμηση!!! Έχεις δίκιο, το σπίτι μοσχοβολάει και πρόκειται για ένα γλυκό χωρίς πολλά λιπαρά! Θα τη φτιάξω κι εγώ τη συνταγή σου, αλλά ακόμα δεν έχω φούρνο! Οπότε, όταν τη δοκιμάσω θα σου πω!!! Καλή σου μέρα!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  20. Η αλήθεια είναι, Αγγελική μου, πως δεν τρελαίνομαι για μήλα (σε όποια μορφή..), αλλά επειδή για τάρτες τρελαίνομαι (και πάλι σε όποια μορφή!) κι οι εικόνες σου είναι πολύ παραπάνω από δελεαστικές, βουτάω θρασύτατα το κομματάκι μου και καλημερίζω!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  21. Αγγελική, μάντεψε τι ...έκανα χθες το βράδυ!!!!

    Σωστά μάντεψες :)))

    Υπέροχη!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  22. Υπέροχη μηλόπιτα, από αυτές που λατρεύω!
    Συγχαρητήρια.

    Τη φτιάχνω κι εγώ, Αγγελική, με κάποιες μικροδιαφορές. Μου άρεσε το τιπ με το γλυκό κρασί. Εξαιρετικότατο!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  23. Αγγελικη μου τι σπουδαια εμπνευση ειχες με αυτη την ταρτα!Εγω δεν αγαπω τα γλυκα και το εχω δηλωσει,αλλα αυτη τη φορα θα ετρωγα ενα μικρο κομματι.Στην υγεια σου κοριτσι μου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  24. Πολύ μου άρεσε το tip της μαρμελάδας. Και τερπνό και ωφέλιμο :-)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  25. Με πεθαίνεις φιλενάς! Οοοοοοολο το απολαυσα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  26. Ξανθή μου χαίρομαι που το βρήκες ενδιαφέρον! Τα ίδια ισχύουν και για τις αλμυρές τάρτες! Περιμένω να μου πεις εντυπώσεις! Να είσαι καλά!


    Εφη μου σε ευχαριστώ πολύ! Φιλάκια!


    ΝΑΤΑΣΑ άσε… Καλά το λες! Κόλαση :)) Καλή σου μέρα!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  27. Penelope η κατάψυξη το κάνει στητό, αλλά χίλιες φορές το έχω κάνει και κατ ευθείαν!!! Εδώ συχνά δεν προ-ψήνω την βάση της τάρτας και τα βάζω όλα μαζί…. Όμως έτσι μπορεί η βάση να μείνει ωμή…. Όσο για το τσάι πες μου να ζεστάνω την τσαγιέρα! Καλημέρες πολλές.


    Ελπινίκη τι έγινε? Την δοκίμασες? Φιλάκια


    Sweet Dreams να αντισταθώ? Αδύνατον! Φιλάκια

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  28. SpIrToKoYto το σακουλάκι με τις κεραμικές πετρούλες μου το έχει κάνει δώρο η Κική και το έχω στην άλλη κουζίνα μου στην Ν Αφρική! (Θα ήταν δύσκολο να τα πηγαινοφέρνω στα ταξίδια μου:)) καλημέρες..-:))


    Peter έχεις δίκιο τα μήλα είναι στις δόξες τους! Ευχαριστώ πολύ! Φιλάκια


    Taste Advisor για λέγε εντυπώσεις? Την έκανες? Καλή σου μέρα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  29. gwgoyla ευχαριστώ για τα γλυκά σου λόγια! Τα έχουμε πει! Να είσαι καλά! Φιλάκια


    Ελευθερία αυτό με την μαρμελάδα στην βάση είναι κλασσικό σχεδόν στην μηλόπιτα! Την κάνει πιο ζουμερή από την σκέτη! Περιμένω εντυπώσεις!



    gvarvakis δάσκαλε! Μου έβαλες τα γυαλιά! Την έκανες υπέροχη! Χαζεύω τις φωτογραφίες σου! Μπράβο! Μου αρέσει στην ζύμη να βάζω μπράντι, ή γλυκό αρωματικό κρασί! Κάνει την βάση πιο τριφτή και αρωματική!
    Να είσαι καλά! Φιλάκια

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  30. anthivolon έχεις απόλυτο δίκιο! Αυτή την περίοδο παλεύουμε όλοι με τα Χριστουγεννιάτικα κιλάκια…. Και μερικοί (όνομα δεν λέω) και με άλλα προηγούμενα…φιλιά


    para-kelsoscooks χαίρομαι που το βρήκες ενδιαφέρον το ποστ! Τα κολπάκια είναι «μελετημένα» και ισχύουν για αλμυρές και γλυκές τάρτες! Φιλάκια


    mara σε ευχαριστώ! Φιλάκια!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  31. Manousina μου άρεσε η λέξη «γλυκοπειρασμός»!!! Πραγματικά τα γλυκά είναι σταθερά πειρασμός και για μένα! Φιλιά!!!


    Μarion, σε ευχαριστώ! Να είσαι καλά!


    Emmanouela συμφωνώ μαζί σου ! Τα μηλο-γλυκά είναι λίγο πιο «ανώδυνα» από τα άλλα! Το κακό είναι το βούτυρο στην βάση της τάρτας! Κατά τα άλλα είναι ελαφρύ! Έρχομαι να δω αν ο φούρνος διορθώθηκε!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  32. Όλγα κόπιασε να σε κεράσω! Καλημέρα και από μένα!



    kitchenStories σε ευχαριστώ για τα καλά σου λόγια! Το κρασί στην βάση δίνει τριφτό αποτέλεσμα και αρωματικό! Δοκίμασέ το! Πολλά φιλιά!


    ΓΙΑΝΝΑ είσαι τυχερούλα που δεν αγαπάς τα γλυκά! Μακάρι να μπορούσα να πω το ίδιο!!!! Καλή σου μέρα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  33. Vita με την μαρμελάδα έτσι είναι ζουμερή η τάρτα χωρίς να γίνεται πολύ γλυκιά γιατί ελέγχεις πόση ζάχαρη βάζεις στο μηλαράκι! Φιλάκια


    kiki μου λείπουν οι κεραμικές πετρούλες!!! Είναι στην Αφρική!

    ΑπάντησηΔιαγραφή