Πέμπτη 20 Ιανουαρίου 2011

Gâteau chocolat aux amandes του Dim!

Η φιλία μου με τον Dim ξεκίνησε στο Πολυτεχνείο! Δεν είναι εύκολο να περιγραφούν τέτοιες σχέσεις, ούτε να αναλυθούν... Ξέρω καλά ότι, όσα χρόνια και αν περάσουν, όσες αλλαγές και να συμβούν στην ζωή μας, οι παλιοί φίλοι είναι δίπλα μου, σαν να μη πέρασε ούτε μια ώρα από τότε που σχεδιάζαμε όνειρα στις αίθουσες του ΑΠΘ!
Ο Dim παρακολουθεί το μπλογκ μου και μου έστειλε πριν από αρκετό καιρό μια συνταγή ενός γλυκού, που είχαν φτιάξει στο σπίτι με την Λ. και την Φ. και, όπως μου είπε, το εξολόθρεψαν "εν ριπή οφθαλμού"! Τίτλος του γλυκού : Gâteau chocolat aux amandes, όπως λέμε: Γλυκό σοκολάτα με αμύγδαλα!
Προσπάθησα να το "ξεχάσω"... Το έχω πει ότι προσπαθώ να μη τρώω γλυκά... Προσπαθώ, όχι ότι δεν τρώω... Θέλω να πω, το είχα φυλάξει στις συνταγές "προς εκτέλεση" και περίμενα την κατάλληλη στιγμή! Έτσι λοιπόν όταν θέλησα να ετοιμάσω ένα γλυκό, για να το προσφέρω σε φίλους, βρήκα την ευκαιρία να το κάνω!
Με την συνταγή που μου έδωσε ο Dim έφτιαξα ένα ταψάκι 22Χ19 εκατοστά και με μια μικρή ποσότητα που κράτησα, γέμισα ένα ράμεκιν για... να δω αν είναι καλό!
Ένα έχω να πω: Είναι υπέροχο!
Μοιάζει με μπράουνις, αλλά με αμύγδαλο και όχι καρύδι.
Δυο υλικά το απογειώνουν: καλής ποιότητας σοκολάτα και εκλεκτά αμύγδαλα!
Ας δούμε την συνταγή!
Χρειάστηκα:
250 γρ αμύγδαλα ωμά, αλεσμένα στο μούλτι σε σκόνη (με τις φλούδες τους)
250 γρ σοκολάτα κουβερτούρα (αν είναι και 70% η 80 % ακόμα καλύτερα)
80 γρ βούτυρο (και επιπλέον λίγο για το ταψί)
6 αυγά, χωρισμένα τα ασπράδια
200 γρ ζάχαρη
1 φλιτζανάκι καφέ Grand Marnier, Cordon Rouge (σηκώνει και παραπάνω )

Χτυπάμε το ασπράδι των αυγών σε μαρέγκα σφιχτή, να δημιουργούνται κορυφές. Στο μεταξύ λιώνουμε το βούτυρο με την σοκολάτα σε μπαιν μαρί ή στον φούρνο μικροκυμάτων.
Προθερμαίνουμε τον φούρνο στους 200 βαθμούς (εγώ φοβήθηκα και το έκανα στους 180). Ετοιμάζουμε την φόρμα. Την βουτυρώνουμε και την πασπαλίζουμε με λίγο τρίμμα αμυγδάλου.
Ανακατεύουμε να ενοποιηθεί η σοκολάτα με το βούτυρο και αφήνουμε να χαμηλώσει λίγο η θερμοκρασία.
Σε ένα μπολ χτυπάμε τους κρόκους των αυγών, να ενώσουν και προσθέτουμε το μείγμα της σοκολάτας. Προσθέτουμε ανακατεύοντας την ζάχαρη, το λικέρ και τα τριμμένα αμύγδαλα. Όλα τα παραπάνω τα αδειάζουμε στο μπολ με την μαρέγκα και ανακατεύουμε ελαφρά μέχρι να γίνει το μείγμα ομοιόμορφο, χωρίς να ξεφουσκώσει η μαρέγκα. Αδειάζουμε το μείγμα στο ταψάκι και το ψήνουμε σε προθερμασμένο φούρνο για 40 λεπτά περίπου στους 200 βαθμούς (ή 1 ώρα στους 180, όπως έκανα).
Το γλυκό παραμένει υγρό εσωτερικά, όπως και τα μπράουνις! Δεν φουσκώνει ιδιαίτερα στο ψήσιμο. Επειδή δεν έχει καθόλου αλεύρι, χρειάζεται προσοχή στο ξεφορμάρισμα, γιατί είναι πολύ αφράτο!
Μπορούμε να το σερβίρουμε ζεστό ή σε θερμοκρασία δωματίου, πασπαλισμένο με άχνη, με μια μπάλα παγωτό κρέμα, με crème anglaise, crème fraîche, με καραμελωμένα φρούτα του δάσους ή με ότι άλλο μας αρέσει!
Δοκιμάστε το! Γίνεται γρήγορα, είναι εύκολο και είναι από τα καλύτερα κέικ σοκολάτας, που έχω ετοιμάσει! Dim σε ευχαριστώ και αν έχεις και άλλες συνταγές μη με ξεχνάς!
  Ενημέρωση 22.1.2011 Στο σχόλιο που έγραψε ο Dim λέει: Χαίρομαι που σας άρεσε! Στο μεταξύ το έχω βελτιώσει καθώς έβγαλα εντελώς το βούτυρο εκτός από την απαραίτητη ποσότητα για το βουτύρωμα του ταψιού, και μείωσα την ζάχαρη στα 180 gr. Το αποτέλεσμα ήταν το ίδιο και η έλλειψη του βουτύρου δεν ήταν αισθητή! Σε επόμενη απόπειρα πρόσθεσα στα παραπάνω και δύο πορτοκάλια βρασμένα και λιωμένα σε μπλέντερ (έκλεψα την ιδέα από παλιότερη συνταγή της Αγγελικής). Έγινε βέβαια ένα άλλο γλυκό το οποίο είναι επίσης θεϊκό, αν και στην Φ. αρέσει η πρώτη εκδοχή. Το γλυκό που αναφέρει ο φίλος μου ο Dim είναι το κέικ με σοκολάτα, που δεν παχαίνει (???)

32 σχόλια:

  1. Αγγελική λυγώθηκα! ότι πρέπει για πρωϊνό! μπράβο σου και στον φίλο σου Dim μπράβο!
    Καλημέρα να έχεις :-)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Αγγελικουλα καλη σου μερα...τι μας κανεις πρωι πρωι??? τελειο φαινεται και οχι μονο φαινεται ειμαι σιγουρη οτι ειναι κιολας...γεια στα χερακια σου!!!ΜΠΡΑΒΟ!!!
    Φιλακια πολλα!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Καλημέρα.Άντε τώρα να κάνεις δίαιτα με τέτοιους πειρασμούς. Τι γλυκό!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Προσπαθείς...αλλά δεν τα καταφέρνεις Αγγελικούλα μου! Κάτι μου θυμίζει αυτό... αλλά τι να λέμε τώρα.
    Γι' αυτό είναι οι φίλοι καλή μου, για να μας δίνουν τέτοιες συνταγές.
    Τα συγχαρητήρια μου στον φίλο σου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Από κάποια από τις συνταγές σου, που έκανα παλιότερα και μετά, έχω αρχίσει να βάζω αμύγδαλα σε γλυκά και μας έχουν ξετρελάνει.
    Θα το δοκιμάσω αυτό σε κάποια γιορτινή μέρα!!
    Καλημέρα!!!
    Πότε φεύγεις θα σε δούμε;;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Συγχαρητήρια και στους δυο σας!!!
    Καταπληκτικό γλυκό!!!
    Πόσο γρήγορα μπορώ να έχω ένα κομματάκι; :)
    Φιλάκια πολλά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Μπράβο...ωραία ιδέα!!!
    Στα υπ' όψιν σίγουρα....
    Φιλιά Αγγελική, σ' ευχαριστούμε!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Κολαστικό!!!!
    Καταγράφηκε προς εφαρμογή!!
    Καλημερούδια!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Σοκολατένιο και ονειρεμένο, μοιάζει όντως πολύ καλό!
    Ενδιαφέρον που σ' αυτή τη συνταγή βάζουμε τα αμύγδαλα με τη φλούδα τους. Θα κάνουν έτσι κάποια διαφορά στη γεύση.
    Το βάζω κι εγώ στα υπ' όψιν. :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Εξαιρετικό, με αγαπημένα υλικά και πολύ ωραία παρουσίαση!
    Τι όμορφες που είναι αυτές οι φιλίες!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Γειά σου Αγγελική.
    Μετά τα ρεβιθια το γλυκό ήταν ότι έπρεπε.Μόνο που προασπαθεις να τα ξεχάσεις εσύ και τα θυμίζεις σε εμάς. Εγώ το αντέγραψα και το ξέχασα αυτομάτως, για να το θυμηθώ ξανά σε κάποια ''ειδική'' περίσταση, όπως εσύ. Φιλιά.
    Υ.Γ Απ΄ότι βλέπεις όλες έχουμε πρόβλημα και το βάλαμε στα υπ΄όψιν.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Aggeliki, to keik fainetai poli moist kai san xioni exei pefti me thn axni zaxari.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Πραγματικά ιδιαίτερο το γλυκάκι του Dim! Πολύ λαχταριστό! Αχ!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Βλέπω, τρώμε καλά στην Αθήνα...!
    Γ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Eξαιρετικό!!!! Λυπηθείτε με.....πρέπει να κάνω δίαιτα!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. Αχ Παναγιά μου, τι ηθελα απόψε να σε επισκεφτώ????Εγώ το σημειώνω πάντως και μόλις τελειώσουν οι μέρες στέρησης που περνάω,θα του δώσω και θα καταλάβει!!!
    Καλό Βράδυ!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. Χαίρομαι που σας άρεσε!
    Στο μεταξύ το έχω βελτιώσει καθώς έβγαλα εντελώς το βούτυρο εκτός από την απαραίτητη ποσότητα για το βουτύρωμα του ταψιού, και μείωσα την ζάχαρη στα 180 gr. Το αποτέλεσμα ήταν το ίδιο και η έλλειψη του βουτύρου δεν ήταν αισθητή!
    Σε επόμενη απόπειρα πρόσθεσα στα παραπάνω και δύο πορτοκάλια βρασμένα και λιωμένα σε μπλέντερ (έκλεψα την ιδέα από παλιότερη συνταγή της Αγγελικής). Έγινε βέβαια ένα άλλο γλυκό το οποίο είναι επίσης θεϊκό, αν και στην Φ. αρέσει η πρώτη εκδοχή.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. Ax, akoma den fagame gia bradu kai egw thelw glyko! Teleio fainetai. Mou aresei to Grand Marnier pou ebales.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  19. Οι φιλίες αυτές δεν περιγράφονται...δεν αναλύονται, όπως ακριβώς το είπες...είναι γλυκιές σαν τη συνταγή που σου έστειλε ο φίλος σου!
    Την καλημέρα μου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  20. Αχ Αγγελικούλα μου! Τι μου κάνεις πρωινιάτικα!!!
    ΠΕΙΡΑΣΜΟΣ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  21. Aφροδίτη μου, ο Dim και εγώ σε ευχαριστούμε! Καλό Σαββατοκύριακο να έχουμε!

    Γωγούλα, είναι πολύ καλό! Δοκίμασέ το!

    Vita, όπως το λες! Πειρασμός! Αχ, άσε με στον πόνο μου! Ευτυχώς το κέικ το πήγε η κόρη μου σε φίλους και έτσι απλά το δοκίμασα !

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  22. Πηνελόπη μου για να μη το φάω το χάρισα! Τα παιδιά που το χάρηκαν είπαν, ότι το κακό που είχε ήταν ότι ήταν μόνο ένα!

    Ξανθή μου λατρεύω τα αμύγδαλα! Και πάντα βρίσκω ένα τρόπο να τα προσθέτω στις συνταγές μου. Ή να διαλέγω συνταγές που τα περιέχουν…

    Αστεράκι σε ευχαριστούμε! Με το συγκεκριμένο γλυκό ατυχήσαμε! Στο επόμενο θα σου πω!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  23. Δάφνη αν το φτιάξεις διάβασε και αυτά που συμπλήρωσε ο Dim στο σχόλιο που έκανε! Φιλάκια και από μένα!

    Έφη είναι σοκολαστικό! Να είσαι καλά!

    Dark Chef είναι πολύ καλό για σοκολατοφάγους! Το φλούδι του αμύγδαλου είναι υγιεινό και κάνει διαφορά στη γεύση, όπως λες! Αν τα αμύγδαλα είναι καλής ποιότητας, είναι υπέροχο το άρωμά τους!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  24. Taste Advisor οι φοιτητικές φιλίες πραγματικά είναι ξεχωριστές!

    para-kelsoscooks το φαντάζομαι ότι δεν είμαι η μόνη που προσέχω! Στα υπόψη λοιπόν!

    Peter όπως το λες! Είναι ζουμερό! Όσο για την άχνη… ήταν για τις ανάγκες της φωτογράφησης!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  25. Μαράκι , λαχταριστό όπως το λες! Φιλάκια

    Γ. τρώμε καλά? Το αποχαιρέτησα άμεσα μετά την ετοιμασία του! Μη ζηλεύεις άδικα! Θα στο φτιάξω όταν βρεθούμε!

    Anthivolon και εγώ στο ίδιο πρέπει είμαι μπλεγμένη! Σου στέλνω… αγωνιστικούς χαιρετισμούς!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  26. Λίλα σαν αμαρτία! Και έχω μια ροπή…

    Riri το κακό με μένα είναι ότι οι μέρες στέρησης θα κρατήσουν καιρό… Διαρκώς πρέπει να προσέχω!

    Αγαπητέ Dim-ακι με την σειρά μου πρέπει να σε ευχαριστήσω για την υπέροχη συνταγή! Τα παιδιά που το έφαγαν ενθουσιάστηκαν! Δέχτηκα πολύ κολακευτικά σχόλια! Σε ευχαριστώ!
    Χωρίς βούτυρο? Θα με «αναγκάσεις» να το ξανακάνω! Όχι τίποτα άλλο για να διαπιστώσω αν είναι καλό… Αν βάλεις και πορτοκάλι ολόκληρο θα γίνεται όπως το κέικ που δεν παχαίνει (λέμε τώρα). Και εγώ σαν την Φ. ανάμεσα στα δυο προτιμώ το δικό σου!
    Σε ευχαριστώ πολύ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  27. Μαρία είναι πολύ καλό! Δοκίμασέ το!

    Δήμητρα οι φιλίες έχουν και το καλό ότι δεν παχαίνουν! :))

    Δροσοσταλίτσα στους πειρασμούς πρέπει να ενδίδουμε! (πότε πότε):)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  28. εεεε μια στο τόσο ένα γλυκάκι το χρειαζόμαστε :)

    οι δε φιλίες που ωριμάζουν με το χρόνο και δε νιώθουν αποστάσεις ειναι οι καλύτερες :)

    καλή βδομάδα να έχεις

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  29. Ωωωωω σοκολατενιος πειρασμος.Καλη εβδομαδα να εχεις.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  30. Και λοιπόν;E allora? Αν το χρειαζόμαστε? Σαν τρελές! Καλή βδομάδα και σε σένα!


    Δημιουργία μου, όπως το λες! Πειρασμός! Να είσαι καλά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  31. Μου αρέσουν πολύ τα γλυκά με αμύγδαλο αντί για καρύδι! Εμπιστεύομαι τη γεύση σου ότι ηταν ωραίο!

    ΑπάντησηΔιαγραφή