Κυριακή 20 Μαρτίου 2011

Διακοσμητικά φύλλα σοκολάτας

Ένας εύκολος τρόπος να διακομήσουμε τα κέικ, τις τούρτες ή τα καπ κέικ μας είναι να φτιάξουμε φύλλα από σοκολάτα! Είναι μια πανεύκολη τεχνική με εντυπωσιακό αποτέλεσμα. Χρησιμοποιούμε για καλούπι αληθινά φύλλα, στα οποία ρίχνουμε λιωμένη σοκολάτα. Αλλά ας δούμε βήμα-βήμα την τεχνική! Διαλέγουμε από τον κήπο ή τις γλάστρες μας φύλλα, που ξέρουμε ότι δεν είναι ραντισμένα με φάρμακα (ή διαποτισμένα στο καυσαέριο). Σε περίπτωση που τα δικά μας είναι ύποπτα επισκεπτόμαστε εξοχές, φίλους και συγγενείς που έχουν «καθαρό» κήπο… Διαλέγουμε φύλλα που δεν είναι πολύ μαλακά (όπως του μαϊντανού), γιατί θα μας δυσκολέψουν. Τα φύλλα που είναι σταθερά και σκληρά είναι κατά τη γνώμη μου τα καλύτερα! Χρησιμοποίησα για την φωτογράφιση φύλλα λεμονιάς, τριανταφυλλιάς , χρυσάνθεμου και φύλλα ενός διακοσμητικού δέντρου, που δεν ξέρω πώς λέγεται και έχει σκληρούτσικα φυλλαράκια με ανάγλυφο σχήμα. Τα καλύτερα κατά την γνώμη μου ήταν τα φύλλα της λεμονίτσας μου! Ξεπλένουμε τα φύλλα και τα στεγνώνουμε ελτελώς. Στην συνέχεια τα περνάμε με σπορέλαιο στην επιφάνεια (έβαλα σπρέι λαδιού). Προσέχουμε λίγο, να απλώσει σε όλο το φύλλο το λάδι, για να ξεκολλά εύκολα η σοκολάτα. Επίσης έχουμε το νου μας και να μην υπάρχουν φυσαλίδες αέρα (με το σπρέι γίνονται φουσκάλες μάλλον από το προωθητικό αέριο). Λιώνουμε σοκολάτα κουβερτούρα, ή γάλακτος, ή λευκή σοκολάτα, ανάλογα το αποτέλεσμα που θέλουμε! Την λιώνουμε όπως συνηθίζουμε: ή σε μπεν μαρί ή στον φούρνο μικροκυμάτων. Προσέχουμε να μη το παρακάνουμε με ψηλές θερμοκρασίες και κάψουμε την σοκολάτα. Ανακατεύουμε την σοκολάτα να ομογενοποιηθεί και την αφήνουμε να κρυώσει λίγο. Αν ρίξουμε την σοκολάτα σε μάρμαρο και την κρυώσουμε ανακατεύοντάς την με σπάτουλα (όπως συμβουλεύουν οι pastry chefs) και συνεχίσουμε να ανακατεύουμε μέχρι να κρυώσει αρκετά, αλλά να συνεχίσει να είναι ρευστή, θα έχουμε ένα πιο γυαλιστερό αποτέλεσμα στα σοκολατένια φύλλα μας. Εγώ δεν το έκανα για την φωτογράφιση, γιατί δεν ήθελα να λερώσω τον πάγκο της κουζίνας μου… (αχ, αυτή η τεμπελιά μου…) Απλώνουμε την ρευστή σοκολάτα πάνω στα φύλλα μας με κουταλάκι, ή πινέλο. Το στρώμα της σοκολάτας πρέπει να είναι 2 χιλιοστά περίπου, ή λίγο περισσότερο. Αφήνουμε τα φύλλα με την σοκολάτα να κρυώσουν και να σταθεροποιηθεί εντελώς η σοκολάτα. Στην συνέχεια προσεκτικά αφαιρούμε τα πράσινα φύλλα και τα σοκολατένια φύλλα είναι έτοιμα! Από την μεριά που ήταν τα αληθινά φύλλα, διακρίνονται στην σοκολάτα ανάγλυφα οι λεπτομέρειες της μορφολογίας τους! Ανάλογα με το διακοσμητικό σχέδιο που θέλουμε φτιάχνουμε όσα σοκολατένια φύλλα μας χρειάζονται και τα τοποθετούμε πάνω στην τούρτα ή το κέικ που διακοσμούμε! Αν χρειαστεί να τα ενώσουμε μεταξύ τους χρησιμοποιούμε λίγη λιωμένη σοκολάτα! Απλό, όμορφο και γευστικό!

40 σχόλια:

  1. Υπέροχα!!και μετά μιλάς και για τεμπελιά;;
    Πολύ πρωτότυπη η ιδέα σου!!
    Καλή εβδομάδα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Τι εύκολο που το κάνεις να φαίνεται!
    Καλή βδομάδα κι από μένα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Καταπληκτικά!!!!
    Μπράβο σου!!!
    Θα δοκιμαστούν μόλις φτιάξω καμιά τούρτα
    Φιλιά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Αγγελικουλα μου,σου βγαζω το καπελο!!!
    Ειναι ΤΕΛΕΙΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑ!!! ΜΠΡΑΒΟ χρυσοχερα μου!!!Σε ευχαριστουμε πολυ για την ομορφη ιδεα.Καλο βραδυ να εχεις και καλη εβδομαδα,φιλια πολλα!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Τι ωραία και πρωτότυπη η ιδέα σου!! Φαντάζομαι τα φυλλαράκια αυτά πάνω στο λεμονογλυκό που φτιάχνω και το σερβίρω σε ποτήρι....νομίζω ότι θα του πάει!!
    Σ΄ευχαριστώ!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Τελεια ιδεα Αγγελικη μου.Δεν σταματας να μας ξαφνιαζεις.Μερικες φορες οταν τελειωνουμε ενα γλυκο φτιαχνουμε μια προχειρη διακοσμηση και βιαζομαστε να το γευτουμε.Ομως τελικα μπορουμε να το στολισουμε υπεροχα αρκει να εχουμε υπομονη και ωραιες ιδεες.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Μιαμ μιαμ!!
    πραγματι ολα ευκολα μας τα παρουσιαζεις!!!

    Ποσο θα ηθελα να εισαι μαμα μου!! χαχαχα

    φιλια πολλα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Σοκολατένια φυλλαράκια!
    Πολύ πρακτική και χρήσιμη ιδέα. Το τιπ με το σπρέι δεν το ήξερα και σίγουρα θα διευκολύνει την αποκόλληση. Υπομονή χρειάζεται.

    Φιλιά σου, Αγγελική
    Καλή και δημιουργική εβδομάδα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. ΕΞΑΙΡΕΤΙΚΗ ΙΔΕΑΑΑΑΑΑ...ΕΥΧΑΡΙΣΤΟΥΜΕ ΓΙΑ ΤΙΣ ΟΔΗΓΙΕΣ!!!!!!!!
    ΚΑΛΗ ΕΒΔΟΜΑΔΑ
    ΦΙΛΙ Χ 2

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Τέλεια ιδέα, Αγγελική είσαι θησαυρός!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Εξυπνο και πανέμορφο!
    Τεμπελιά με τέτοια έργα?? Δεν νομίζω...
    Καλή εβδομάδα!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Πολύ ωραία λαχταριστά φυλλαράκια από μια ΄΄τεμπέλα΄΄. Αν ήταν έτσι όλες οι τεμπέλες....Καλή εβδομάδα να έχεις.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Ξανθή στην Αφρική η κουζίνα μου είναι ανοικτή στο χώρο υποδοχής. Δεν θέλω λοιπόν να την κάνω άνω κάτω, ιδιαίτερα όταν είναι Σαββατοκύριακο… Καλή εβδομάδα και φιλάκια!

    Vita πίστεψέ με είναι εύκολο! Καλή βδομάδα!

    Asteri μου δοκίμασε! Φιλάκια

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Καλή μου gwgoyla πάντα με τα καλά σου λόγια! Σε ευχαριστώ! Καλή εβδομάδα και φιλιάκια!


    anthivolon ερεθίζεις την φαντασία μου! Λεμονογλυκό σε ποτήρι… Για λέγε κι άλλα!
    Πρέπει… να σιγουρευτούμε... πως θα του πάει!:)



    Καλώς την/τον xsclean και εγώ σε ευχαριστώ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. ΓΙΑΝΝΑ σε βεβαιώνω ότι δεν χρειάζεται ιδιαίτερη υπομονή! Οργάνωση χρειάζεται να ετοιμαστούν τα σοκολατένια φύλλα καθώς ετοιμάζεται και το γλυκό! Καλή βδομάδα να έχεις!

    Coula μου δεν κάνω τα δύσκολα εύκολα... Μάλλον σας παρουσιάζω τα εύκολα! Λες να σε υιοθετήσω? Δεν διαφέρεις και πολύ από τις κόρες μου! :-)) Χαχαχα! Ωραία θα ήταν! Φιλάκια


    kitchenStories θέλει τρόπο! Δεν χρειάζεται τίποτα άλλο! Φιλάκια και Καλή εβδομάδα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. [handmade+art] x2 αυτά τα διπλά φιλιά είναι όλα τα λεφτά! Ευχαριστώ και ανταποδίδω διπλά και εγώ!!!

    Taste Advisor σε ευχαριστώ! Φιλάκια


    Έφη μου, ναι είμαι τεμπέλα… Βαριέμαι να αναστατώνω την κουζίνα! Καλή εβδομάδα να έχουμε!

    para-kelsoscooks όπως έγραψα στην Έφη δεν θέλω να ανοίγω δουλειές αναστατώνοντας την κουζίνα! Καλή εβδομάδα να έχουμε!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. Καλά έκανες πάλι το θαύμα σου Αγγελική μου... τί να πω, υπέροχη τεχνική, υπέροχες φωτογραφίες, υπέροχη επεξήγηση της διαδικασίας. Είσαι μοναδική!!! Πολλά φιλιά από Θεσ/νικη!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. Κική μου σε ευχαριστώ! Φιλάκια και καλή βδομάδα να έχουμε!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  19. Καλημέρα. Πάρα πολύ ωραία ιδέα που μπορεί να μεταμορφώσει ό τι φτιάχνουμε και να το κάνει ποίημα. Σε ευχαριστούμε! Καλή εβδομάδα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  20. Καταπληκτικά Αγγελική! Να'σαι καλά και πάντα δημιουργική!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  21. Αγγελική καλημέρα! Τι καταπληκτική ιδέα μας παρουσίασες σήμερα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  22. εξαιρετικη ιδεα!χαιρομαι να βλεπω καινουργια πραγματα και φρεσκιες ιδεες!εγω θα τα φτιαξω και θα τα σερβιρω και σαν σοκολατακια!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  23. Φαίνονται σαν αληθινά, καταπληκτικό το αποτέλεσμα!
    Δεν είναι δύσκολη η διαδικασία, αλλά νομίζω πως πρέπει να "πιάνει" και λίγο το χέρι σου. Χμμ, το δικό μου δεν πιάνει και τόσο, αλλά θα το επιχειρήσω κάποια στιγμή στο χωριό, από καθαρά και πολλά φύλλα εκεί άλλο τίποτα! :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  24. Aγγελική,εντυπωσιακό αποτέλεσμα και γεύση αγαπημένη!
    Πολύ μου άρεσε η τεχνική,εύκοληηηη!
    Φιλιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  25. Kαλά, είναι απίθανα!! Σ'ευχαριστούμε πολύ Αγγελική για την ιδέα! Είναι φοβερά!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  26. Αγγελικούλα μου εγω αν κι όχι διενή μαγείρισσα σαν μερικές-μερικές (κοινές φίλες...)ήξερα αυτό το τρικάκι, πέρασα όμως να σου ευχηθώ καλή ανοιξιάτικη εβδομάδα, όσο κι αν εδώ ο καιρός δεν μας κάνει τη χάρη
    ν ανοίξει...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  27. πραγματικά εντυπωιακά και εύκολα Αγγελικούλα...
    εγώ φτιάχνω ποσότητα και τα φυλάω σε τάπερ στο ψυγείο για πάσα χρήση...
    ( μη λερώνουμε και τις κουζίνες μας για ένα κέικ...λολ )
    καλή σου εβδομάδα...-:))

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  28. Αγγελικούλα πολύ ωραία τα φυλλαράκια.
    Και οι οδηγίες κατατοπιστικές.

    Νασαι καλά

    Φιλιά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  29. Τι τέλεια ιδέα και τι όμορφα παρουσιασμένη!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  30. Πολύ όμορφα είναι!!!! Μπράβο Αγγελικούλα. Θα δοκιμάσω να τα φτιάξω

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  31. Είναι υπέροχα και κυρίως φαγώσιμα. Θέλω τόσο πολύ να τα φτιάξω και με την αργία ενόψει, ... αρκεί να βρώ εντός του λεκανοπεδίου φύλλα μη διαποτισμένα στο καυσαέριο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  32. Αυτό με το σπρέι πολύ έξυπνο.Με την πρώτη ευκαιρία θα το κάνω πράξη.Αγγελική μου μπράβο!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  33. Η τέχνη και η φαντασία στη μαγειρική δεν έχουν όρια!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  34. Καλημέρα Έφη μου! Η φαντασία επηρεάζει την ζωή μας σε κάθε δραστηριότητα! Και η φαντασία δεν έχει όριο, όπως λες! Τώρα τα φύλλα σοκολάτας δεν είναι τίποτα μπροστά στην εικονογράφηση ενός βιβλίου! Λάτρεψα
    το λιοντάρι σου

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  35. Τέλεια φαίνονται!Πολύ χρήσιμη ανάρτηση,όλο βλέπω αλλά δίσταζα να τα φτιάξω.Θα δοκιμάσω το συντομότερο!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  36. itsacookaffair καλώς ήρθες! Είναι πολύ πιο εύκολο από ότι φαντάζεσαι! Και δεν χαλάει με τίποτα! Πχ αν η στρώση σοκολάτας είναι λεπτή μπορείς να ξαναπεράσεις και δεύτερο στρώμα. Αν είναι παχύ το ζεσταίνεις και βγάζεις σοκολάτα. Το μόνο που θέλει «προσοχή» είναι τι φύλλο φυτού θα χρησιμοποιήσεις. Τα λεπτά (πχ μαϊντανός) δεν ξεκολλούν.
    Περιμένω να μου πεις αποτελέσματα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή