Σάββατο 26 Μαρτίου 2011

Τάρτα σοκολάτας με τσίλι


Το χόμπι μας με την μαγειρική και την ζαχαροπλαστική δεν βοηθάει να διατηρήσουμε την γραμμή μας!
Όλη την ώρα λέω να προσέχω, να τρώω σωστά, να κόψω τα γλυκά και όλο δεν τηρώ αυτά που λέω! Κάτι βλέπω, κάτι διαβάζω, κάτι μου λένε, που μου κάνει κλικ και το έχω στο νου μου μέχρι να το φτιάξω και να το γευτώ! Τελευταία δεν φτιάχνω γλυκά για το σπίτι, παρά μόνο αν έχω καλεσμένους. Όμως η χαρά μου είναι αν με καλούν σε φιλικά σπίτια, να φτιάχνω ότι έχω βάλει στο μάτι και το προσφέρω! Έτσι το χαίρομαι και δεν το τρώω σε ποσότητα!
Αυτή τη φορά είχα βάλει στο μάτι μια σοκολατένια πρόκληση! Σε ένα περιοδικό που εκδίδεται στην Ν Αφρική με τίτλο Food and Home (σας έχω ξαναμιλήσει για τις συνταγές του), στο τεύχος του Φεβρουαρίου 2011, μια υπέροχη τάρτα σοκολάτας με τσίλι αποτελούσε το κεντρικό θέμα του εξωφύλλου του... Κράτησα την συνταγή της Anna Montali για την Chilli chocolate tart, αντιστάθηκα ένα διάστημα, αλλά τελικά την έφτιαξα, με αφορμή μια πρόσκληση!
Είναι θερμιδική βόμβα! Δεν συνιστάται για δίαιτα... Το αποτέλεσμα όμως είναι τέλειο για φανατικούς της σοκολάτας σαν και εμένα! Είναι εύκολη στην ετοιμασία της, το μόνο που ίσως θα σας δυσκολέψει, είναι τα raspberries που μπορείτε να τα αντικαταστήσετε με άλλα φρούτα της αρεσκείας σας! Προετοιμάζoυμε την ζύμη της βάσης, την φορμάρουμε, την ψήνουμε άδεια και όταν κρυώσει την γεμίζουμε με γκανάς σοκολάτας και στολίζουμε με φρούτα!
Αλλά ας δούμε την συνταγή:
Για την τάρτα
200 γρ αλεύρι για όλες τις χρήσεις.
100 γρ ζάχαρη
120 γρ βούτυρο, σε θερμοκρασία δωματίου
1 αυγό μεγάλο, σε θερμοκρασία δωματίου
1 κρόκος αυγού μεγάλου, σε θερμοκρασία δωματίου
3 κουταλιές της σούπας κακάο (δική μου προθήκη)
2 πιπεριές κόκκινες τσίλι, εξαιρετικά ψιλοκομμένες
Για την γέμιση
400 γρ σοκολάτα της αρεσκείας σας (έβαλα μαύρες δυο Lindt EXCELLENCE SEA SALT και δυο Lindt CHILLI)
500ml κρέμα γάλακτος
3 κουταλιές της σούπας λικέρ Grand Marnier πορτοκάλι (θα του πήγαινε και περισσότερο)
50 γρ βούτυρο
άχνη (η συνταγή δεν προβλέπει, ούτε έβαλα, αλλά αν σας αρέσουν τα γλυκά, βάλτε 1-2 κουταλιές της σούπας στην γκανάς ή πασπαλίστε τα φρούτα)
250 γρ σμέουρα (ή raspberries, ή framboises)
Το περιοδικό έλεγε ότι χρειάζεται μια ώρα για να ετοιμαστεί και επιπλέον χρόνος για να ξεκουραστεί. Εμένα μου πήρε πάνω από το διπλάσιο και με τους ενδιάμεσους χρόνους με απασχόλησε 4 ώρες περίπου . Χρειάζεται προσοχή με τις πιπεριές. Οι κόκκινες καυτερές τσίλι πιπεριές είναι υποφερτά (για μένα) καυτερές! Προσέξτε μη χρησιμοποιείστε πιπεριές τόσο ανυπόφορα καυτές, που καταστρέψετε το γλυκό! Σε περίπτωση που είναι "φωτιά", βάλτε μικρότερη ποσότητα! Κόψτε τις εξαιρετικά λεπτά για να αναμειχθούν καλά στην ζύμη και να μη μαζευτούν σε ένα σημείο.
Η ζύμη της τάρτας δεν είναι η κλασσική μπριζέ. Ανακατεύουμε την ζάχαρη με το αλεύρι. Εγώ έβαλα και κακάο, γιατί την ήθελα την βάση σοκολατένια και γιατί η φωτογραφία του περιοδικού την έδειχνε σκούρου χρώματος και δεν μπορούσε να έχει το χρώμα αυτό μόνο από το τσίλι... Σε ένα μεγάλο μπολ βάζουμε το βούτυρο και το χτυπάμε με μίξερ. Όταν γίνει σαν κρέμα, προσθέτουμε τα αυγά, να ενωθούν. Προσθέτουμε τις κόκκινες πιπεριές τσίλι ανακατεύοντας, συνεχίζουμε και το μείγμα του αλευριού. Ζυμώνουμε ελαφρά, να γίνει αφράτη η ζύμη. Την κάνουμε μπάλα, την πιέζουμε ελαφρά να γίνει σαν δίσκος, την τυλίγουμε σε μεμβράνη και την βάζουμε στο ψυγείο, τουλάχιστον για μια ώρα να ξεκουραστεί. Με τον τρόπο αυτό χαλαρώνουν οι δεσμοί της γλουτένης, για να μπορέσουμε να την ανοίξουμε σε χοντρό φύλλο και να μη μαζεύει. Ετοιμάζουμε για την γέμιση μια γκανάς σοκολάτας. Σε κατσαρολάκι βάζουμε την κρέμα γάλακτος και την ζεσταίνουμε, χωρίς να φτάσει σε βρασμό. Αν θέλουμε γλυκιά την γέμιση προσθέτουμε μερικές κουταλιές άχνη (1-2) κοσκινισμένη και ανακατεύουμε για να διαλυθεί. Ρίχνουμε στη κρέμα και το λικέρ και βγάζουμε την κατσαρόλα από την φωτιά. Ρίχνουμε μέσα το βούτυρο και την σοκολάτα σπασμένη σε μικρά κομμάτια. Ανακατεύουμε να λιώσει το βούτυρο και η σοκολάτα και να γίνει ένα μείγμα ομοιογενές. Αφήνουμε να κρυώσει η γκανάς για να δέσει κάπως.
Βγάζουμε την ζύμη της βάσης της τάρτας από το ψυγείο. Το περιοδικό έλεγε ότι ανοίγουμε φύλλο διαμέτρου 22 εκατοστών. Δεν τα κατάφερα! Προτείνω να βάλουμε την ζύμη μέσα στην ταρτιέρα (20 εκατοστά διάμετρος της φόρμας) και με το χέρι μας την απλώσουμε να καλύψει τον πάτο και τα πλαϊνά της και γίνεται μια χαρά! Με το πιρούνι τρυπάμε σε διάφορα σημεία την ζύμη για να μη φουσκώσει, όπως θα ψήνεται. Βάζουμε την ταρτιέρα με την ζύμη στην κατάψυξη για 15-20 λεπτά.
Προθερμαίνουμε τον φούρνο στους 180 βαθμούς C.
Βγάζουμε την ζύμη από το ψυγείο. Στρώνουμε πάνω της λαδόκολλα και γεμίζουμε την τάρτα με ρύζι, ή φασόλια, ή τις ειδικές μπίλιες για να ψήνουμε άδειες τάρτες. Ψήνουμε την τάρτα με τα βάρη της στον προθερμασμένο φούρνο, για 15 λεπτά.
Βγάζουμε την μισοψημένη τάρτα και αφαιρούμε τα βάρη. Βάζουμε ξανά στο φούρνο και συνεχίζουμε το ψήσιμο για άλλα 5-6 λεπτά!
Βγάζουμε την ψημένη άδεια τάρτα από τον φούρνο και αφήνουμε να κρυώσει, χωρίς να την ξεφορμάρουμε. Όταν κρυώσει η βάση την βγάζουμε από την φόρμα και την τοποθετούμε σε πιατέλα. Επειδή ήθελα να την μεταφέρω, δεν την έβγαλα από την φόρμα, για να είναι πιο σταθερή κατά την μεταφορά της.
Στην συνέχεια την γεμίζουμε με την γκανάς σοκολάτας και την βάζουμε στο ψυγείο να κρυώσει εντελώς. Όταν κρυώσει και σταθεροποιηθεί η γέμιση, στολίζουμε με τα σμέουρα και αν θέλουμε πασπαλίζουμε ελαφρά με άχνη, λιώνουμε λίγη σοκολάτα επιπλέον και ρίχνουμε πάνω από τα φρούτα! Όσοι την δοκίμασαν είπαν τα καλύτερα λόγια! Θεωρώ ότι είναι καταπληκτική! Δοκιμάστε την!

25 σχόλια:

  1. Τί ομορφιά είν' αυτή;; Τί φοβερή τάρτα! Το τσίλι με την σοκολάτα πάει τέλεια. Πω πω τί μου έκανες τώρα Αγγελική.
    Μάγδα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Πολύ νόστιμη φαίνεται η τάρτα, Αγγελική μου. Για τις φωτό σου δεν θα ξαναπώ, τις λατρεύω πάνταααα!!
    Καλή εβδομάδα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Μεγάλη πρόκληση ακόμη και για μένα που δεν συνηθίζω να τρώω τέτοια γλυκά.
    Καλή εβδομάδα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Υπέροχη φαίνεται!!!! Η δικιά σου έχει βγει πιο όμορφη από του περιοδικού. Και εγώ πλέον όποτε πηγαίνω κάπου επίσκεψη, γλυκάκι φτιάχνω.... ευκαιρία ψάχνω!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Η σοκολάτα πάει και με το τσίλι και με διάφορα καυτερά μπαχαρικά!
    Ωραία ιδέα να χρησιμοποιήσουμε για τη γέμιση αυτές τις έτοιμες σοκολάτες με τσίλι (υπάρχουν κι εδώ). Αυτή με το αλάτι δεν την έχω δοκιμάσει ακόμα, αλλά δεν θα αργήσω πολύ. :)
    Εντυπωσιακή τάρτα και για δώρο και για το σπίτι!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Και αυτά τα υλικά μοιάζουν αντιφατικά (όπως του τίτλου σου:-))
    αλλά είμαι βέβαια ότι ταιριάζουν. Έχω φάει σοκολάτα με πιπέρι και μου άρεσε ιδιαίτερα οπότε η συνταγή σου καταγράφεται για το Πάσχα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Τσίλι με σοκολάτα! Δεν το έχω δοκιμάσει και αρχικά με ξενίζει ο συνδυασμός, αλλά φαίνεται θεσπέσιο. Μπαίνει στα προσεχώς. Να δω πότε θα κάνω δίαιτα (Ποτέ!!). Καλή εβδομάδα Αγγελική!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Μμμμ! Καλύτερη η δική σου, Αγγελική, απ΄αυτή του εξωφύλλου!
    Καυτερή, σοκολατένια και κατακόκκινη!
    Τι μου θυμίζει, τι μου θυμίζει...

    Φιλί

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Αγγελική Χρόνια σου πολλά και ευτυχισμένα αφού γιόρταζες στην 25η Μαρτίου. Πολύ δελεαστική η τάρτα σου. Θα την δοκιμάσω αλλά χωρίς το τσίλι.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. My Little Expat Kitchen, Μάγδα μου ένα σου λέω: δοκίμασέ την!


    Tante Kiki σε ευχαριστώ! Οι φωτογραφίες την αδικούν την τάρτα! Καλή εβδομάδα!


    Ξανθή άμα κατάφερα να σε προκαλέσω τότε κέρδισα! :)) Φιλάκια

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. manousina και εμένα το να προσφέρω γλυκά που φτιάχνω, μου φαίνεται πολύ όμορφο, γιατί προσφέρω κάτι που έχει ελεγμένη ποιότητα, μεράκι, προσωπικό χρόνο κλπ Αν έχεις καιρό δοκίμασέ την! Βέβαια αν δοκιμάσει και η μικρή, βγάλε το τσίλι, το ποτό και βάλε σοκολάτα γάλακτος! Δεν θα έχει σχέση με αυτό το γλυκό, μα θα έχεις μια απλή τάρτα σοκολάτας που θα την λατρέψει!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. The Dark Chef έχεις δίκιο! Το τσίλι δεν καίει, απλά τονίζει και αναδεικνύει την γεύση και το άρωμα της σοκολάτας! Είναι γνωστό ότι οι Μάγια και οι Αζτέκοι άλεθαν τους σπόρους του κακαόδενδρου, πρόσθεταν καρυκεύματα και παρασκεύαζαν ένα ρόφημα το "ξοκοάτλ". Με άλλα λόγια, από την πρώτη στιγμή έβαζαν μπαχαρικά στην σοκολάτα! Δεν είμαι εγώ που το κάνω! :)) ‘Ασε που το τσίλι αποτελεί εξαιρετική πηγή του αντιοξειδωτικού β-καροτένιου που προστατεύει τα κύτταρα από την δράση των ελεύθερων ριζών και η επαρκής πρόσληψή του σχετίζεται με μειωμένο κίνδυνο καρδιαγγειακών νοσημάτων.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Vita μου, το έχω δηλώσει ότι μου αρέσει να τα ανακατεύω! Όμως η σοκολάτα δένει με την πιπεριά τσίλι! Δεν καίει, γίνεται γευστική! Αναδεικνύεται!



    Σοφία Ζ. δοκίμασε την σοκολάτα με το τσίλι! Να δεις αν σου αρέσει… Καλή εβδομάδα να έχουμε!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Αστεράκι δοκίμασε! Δεν είναι καυτό! Νόστιμο είναι!


    kitchenStories σε ευχαριστώ! Η φωτογραφία του εξωφύλλου έχει τέλειο φωτισμό! Φιλάκια

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Θεανώ μου σε ευχαριστώ πολύ για τις ευχές σου!
    Είναι πολύ καλή δοκίμασέ την! Μη φοβηθείς το τσίλι. Βάλε λιγότερο μη το παραλείψεις εκτός και αν το προσφέρεις σε παιδιά!
    Καλή βδομάδα σου εύχομαι!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. Τι να πω βρε Αγγελικουλα μου? δεν εχω λογια...ειναι απλα ΥΠΕΡΟΧΗ!!!!!!!!
    Τα φιλια μου και την αγαπη μου,καλο βραδυ!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. Καταπληκτική τάρτα οπτικά, Αγγελική μου, φαντάζομαι και γευστικά. Θα ήθελα ένα μεγάααααλο κομμάτι! Το τσίλι ταιριάζει πολύ με τη σοκολάτα, συμφωνώ. Καλή εβδομάδα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. ΓΕΙΑ ΣΟΥ ΑΓΓΕΛΙΚΗ ΜΟΥ, ΠΟΛΥ ΩΡΑΙΑ Η ΤΟΥΡΤΑ ΣΟΥ!!!
    ΘΕΛΩ ΚΑΙ ΕΓΩ ΕΝΑ ΚΟΜΜΑΤΑΚΙ...!!!
    ΦΙΛΑΚΙΑ!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  19. gwgoyla μου, χαίρομαι που σου αρέσει! Φιλάκια και από μένα!



    Helengr ταιριάζουν πολύ σοκολάτα με τσίλι! Μου αρέσει επίσης ότι έχει σοκολάτα καλής ποιότητας και όχι μια οποιαδήποτε κουβερτούρα. Δεν μπορώ να περιγράψω πόσο καλή είναι! Και δεν χρειάζεται μεγάλο κομμάτι! Έφαγα ένα σχετικά μικρό και γευστικά ικανοποιήθηκα!


    georgiaxara κόπιασε και θα σου ετοιμάσω μια τάρτα μόνο για σένα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  20. Καθυστερημένες ευχές, αλλά νομίζω πως για 40 ημέρες πιάνουν τόπο... Χρόνια πολλά Αγγελική μας.

    Σκάνδαλο, πρόκληση και σαφώς απόλαυση, τούτη η τάρτα σου.
    Το τσίλι, έχει όντως ιδιαίτερη σχέση με την σοκολάτα, είχα αγοράσει στην Βαρκελώνη 4-5 έτσι περίεργες, αλλά ομολογώ πως δεν στάθηκε για μένα αυτό το "ιδιαίτερο" που περίμενα. Μάλλον θα πρέπει να κάνω και τις δικές μου δοκιμές!

    Πολλά φιλιά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  21. Τέλειος συνδυασμός..Όσο για τις φώτο σου...Ξεσηκωτικές!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  22. Οντως δείχνει καταπληκτική και όντως έχει αβλερτα θερμίδες, οπότε καλά έκανες και την πήγες κάπου. Πώς ζηλεύω που εδώ δεν βρίσκουμε τέτοια φρούτα...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  23. καταρχας συμφωνω απολυτα με ολα οσα εχεις γραψει, και εγω ακριβως τα ιδια αισθανομαι!λεω να κανω διαιτα αλλα εχω δει μια συνταγη για πορτοκαλοπιτα και μια για τσιζκεικ λεμονι και ανυπομονω να τα φτιαψω!το γλυκο σου ειναι θεικο και εγω δεν θα μπορουσα να αντισταθω!

    ΑπάντησηΔιαγραφή