Πέμπτη 17 Οκτωβρίου 2013

Κοκκινιστό κοτόπουλο σε πουρέ καπνιστής μελιτζάνας με παρθένο ελαιόλαδο.


Η Οθωμανική Κουζίνα έχει πολλά πιάτα που λατρεύω, ένα από αυτά είναι το Χουνκιάρ μπεγιεντί! Το όνομα του φαγητού σημαίνει, σε ελεύθερη απόδοση "όπως αρέσει στον Σουλτάνο", τόσο εκλεκτό είναι! Αποτελείται από κοκκινιστό κρέας (αρνί ή μοσχάρι) ξαπλωμένο σε πουρέ μελιτζάνας και είναι πραγματικά υπέροχο πιάτο, αντάξιο για Σουλτάνο, για αριστοκρατία, και κυρίως για αγαπημένα πρόσωπα που μοιράζονται το τραπέζι μας! 

Είναι όμως το άτιμο, αρκετά βαρύ! Τόσο το κρεατάκι έχει τα μπαχαρικούλια του, όσο και ο πουρές το βουτυράκι του, την κρεμούλα του και το τυράκι του... Χθες αποφάσισα να φτιάξω κάτι σαν Χουνκιάρ μπεγιεντί, που δεν θα τολμούσα να το ονομάσω πλέον έτσι (για να αποφύγω το λάθος άλλα να λέμε και άλλα να μαγειρεύουμε...), στο πιο προσαρμοσμένο στις διαιτητικές συνήθειές μας! Κοκκινιστό κοτόπουλο σε πουρέ καπνιστής μελιτζάνας με παρθένο ελαιόλαδο!


Έφτιαξα λοιπόν κοκκινιστό κοτόπουλο με σάλτσα λαχανικών και πουρέ καπνιστής μελιτζάνας με παρθένο ελαιόλαδο, με τα εξής υλικά:
(για 2-3 άτομα)
6 μπουτάκια κοτόπουλου
1 μικρό κρεμμύδι ξερό, ψιλοκομμένο
1 μικρή σκελίδα σκόρδο.
1 μικρό ποτηράκι κρασί λευκό, ξηρό
3 ντομάτες ώριμες, τριμμένες
1 κουταλιά της σούπας πελτέ ντομάτας
1 μικρή κόκκινη πιπεριά ψιλοκομμένη
1 μικρό κολοκυθάκι ψιλοκομμένο
2 κουταλιές κάπαρη ψιλοκομμένη
1 μικρή και 2 μεγάλες μελιτζάνες (η μικρή ψιλοκομμένη)
1/2 λίτρο γάλα
2 κοφτές κουταλιές της σούπας αλεύρι ΓΟΧ
3+2 κουταλιές της σούπας παρθένο ελαιόλαδο
2 φύλλα δάφνης
αλάτι πιπέρι

Σοτάρισα το κοτόπουλο σε 3 κουταλιές λάδι και πρόσθεσα το κρεμμύδι και το σκόρδο ανακατεύοντας μέχρι να γίνει διάφανο το κρεμμύδι. Έσβησα με το κρασί και μόλις εξατμίστηκε, πρόσθεσα τις ντομάτες, τον πελτέ, τα λαχανικά (και την ψιλοκομμένη μελιτζάνα), την δάφνη και το αλατοπίπερο, χαμήλωσα την φωτιά και άφησα το κοτόπουλο να σιγοβράζει για μια ώρα, προσθέτοντας πότε πότε λίγο ζεστό νερό, για να μη καεί η σάλτσα. Αφαίρεσα το σκόρδο και έτοιμο το κοτόπουλο.

Καθάρισα τις μελιτζάνες από το κοτσάνι, τις τρύπησα με πιρούνι γύρω γύρω  και τις έψησα στο BBQ μέχρι να καούν εξωτερικά, για να αναπτυχθεί η μυρωδιά της καπνιστής μελιτζάνας, που τόσο μου αρέσει. Αν δεν έχετε BBQ, βάλτε τις στο φούρνο να ψηθούν (μη ξεχάσετε να τυλίξετε το ταψί με λαδόκολλα, για να μη τρίβετε) γυρίζοντάς τις, μέχρι να μαλακώσουν και μετά βάλτε αλουμινόχαρτο στο μάτι της κουζίνας ακουμπήστε τις μελιτζάνες μέχρι να καούν! Εκτός αν δεν σας ενδιαφέρει η καπνιστή γεύση της μελιτζάνας, οπότε απλά ψήστε τις!
Όσο είναι ακόμα ζεστές, αλλά όχι καυτές, οι μελιτζάνες, τις  ξεφλουδίζω, αφαιρώ τα σπόρια και τις πολτοποιώ. Στην Αφρική οι μελιτζάνες έχουν πολλά σποράκια. Είναι αδύνατο να απαλλαγείς από αυτά... Αν προσπαθήσω να βγάλω τα σπόρια δεν απομένει μελιτζάνα! Οπότε ο πουρές μας δεν είναι όπως θα έπρεπε... Ευτυχώς δεν είναι πικρές! Ο τρόπος της πολτοποίησής τους είναι και αυτός θέμα γούστου. Σε πολλούς αρέσει να κόβουν τις μελιτζάνες με μαχαίρι, ώστε να διατηρείται η υφή. Σίγουρα είναι η καλύτερη μέθοδος, μα την βαριέμαι! Τις βάζω στο μούλτι σε δόσεις, απλά τις τελευταίες δεν τις πολτοποιώ τελείως. Προσέχω να πολτοποιώ τις μελιτζάνες μόλις έχω έτοιμη την μπεσαμέλ (τα μαγειρεύω παράλληλα), γιατί αν σταθούν μαυρίζουν, οξειδώνονται αμέσως.
Ετοίμασα μια ελαφριά κρέμα τύπου "μπεσαμέλ", ανακατεύοντας στο κρύο γάλα, το αλεύρι και το ελαιόλαδο (2 κουταλιές). Το έβαλα στην φωτιά και ανακάτευα με ξύλινη μέχρι να δέσει η κρέμα και να φανούν οι πρώτες φουσκάλες. Έβαλα αλατοπίπερο και τις λιωμένες μελιτζάνες! Έτοιμος και ο πουρές!

Απομένει η σύνθεση! Σερβίρουμε μια στρώση πουρέ  και στολίζουμε το κοτόπουλο με την σαλτσούλα!
Καλή όρεξη!

Update: Αν θέλετε τον πουρέ σας πιο μερακλίδικο ρίξτε μια ματιά εδώ στην "Una cucina"!  Ο Γιώργος προσθέτει και τριμμένη γραβιέρα!

38 σχόλια:

  1. Τέλειο! Αν και λατρεύω τις μελιτζάνες, δεν έχω φτιάξει ποτέ χουνκιάρ μπεγεντί. Το έχω φάει βέβαια έξω αλλά για κάποιο λόγο ποτέ δεν το επιχείρησα. Η αλήθεια είναι ότι τέτοια εποχή ακόμα βρίσκω υπέροχες μελιτζάνες στη λαϊκή οπότε λέω να μπω στον πειρασμό. Κι έχεις δίκιο για την οθωμανική κουζίνα, έχει κάτι πιάτα απίστευτα!
    Καλημέρα από την Αθήνα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Crispy μου δοκίμασε! Είναι μνημειώδες πιάτο! Εμείς το έχουμε καθιερώσει!
      Καλό βράδυ από Σάντον!

      Διαγραφή
  2. Το χιουνκιαρ ειναι το απολυτα αγαπημενο μας πιατο!
    Πολυ μου αρεσει η παραλλαγη σου Αγγελικη μου, και μιας που περιεχει υλικα που επιτρεπονται στο προγραμμα διατροφης που κανω, θα την δοκιμασω στα σιγουρα! Σαν την καπνιστη μελιτζανα δεν εχει!!!
    Φιλια!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μαρίνα καλησπέρα! Σε όποιον αρέσει η μελιτζάνα, αρέσει και ο πουρές της! Η παραλλαγή αυτή προφανώς χάνει από την παραδοσιακή σε γεύση, αλλά διατηρεί καλό επίπεδο και όπως λες είναι επιτρεπτή στα προγράμματα διατροφής μας. Περιμένω εντυπώσεις!
      Πολλά φιλιά!

      Διαγραφή
  3. Pethaino gia hounkiar!!!! Aftos o poures me kapnisti melitzana einai to kati allo!!!!
    Orea kai i diki sou ekdoxi!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Πέπη μου άλλη μια φορά θα συμφωνήσουμε!:) Ο πουρές καπνιστής μελιτζάνας είναι το κάτι άλλο!
      Φιλάκια

      Διαγραφή
  4. Αυτό τον πουρέ μελιτζάνας θα τον φτιάξω την Κυριακή μου έκανε κλικ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Παρόλο που δεν έχω δοκιμάσει την αυθεντική ας πούμε συνταγή, βρίσκω την πρόταση σου εξαιρετική Αγγελική μου!
    Η αλήθεια είναι ότι με τα βαριά φαγητά δεν τα πάω καλά, οπότε αυτή η πιο ελαφριά εκδοχή είναι προτιμότερη!
    Φιλιά πολλά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ερμιόνη μου, να την δοκιμάσεις και την αυθεντική (δεν είναι τόσο βαριά, εγώ δεν χρησιμοποιώ πια βούτυρο ούτε κρέμα και αν βάλω, το βρίσκουμε δύσπεπτο) και την δική μου! Είμαι σίγουρη ότι θα σου αρέσει!
      Πολλά φιλάκια

      Διαγραφή
  6. Εξαιρετική πρόταση!!!!!!!!!!
    Πεθαίνω για αυτό το φαγητό.
    Το κοτόπουλο με το οποίο συνόδευσες τον πουρέ μου άρεσε πολύ σαν πρόταση.
    Αυτός ο πουρές είναι κόλαση!!!!!!

    Μπράβο! Πολύ ωραίο φαγητό σέρβιρες Αγγελική μου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Να είσαι καλά Χρυσαυγή μου! Ο πουρές της μελιτζάνας είναι κόλαση και παράδεισος (με ουρί Οθωμανικό)
      Φιλάκια

      Διαγραφή
  7. Το πουρεδάκι φαινεται πολυ νοστιμο!

    http://beautyfollower.blogspot.gr/

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Προτιμώ τη δική σου πιο ελαφριά εκδοχή. Θα μου άρεσε πάντως πολύ να δοκιμάσω αυτό τον πουρέ, έστω και με κρεατικό!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Κική μου είναι εγγυημένο ότι θα σας αρέσει! Δοκίμασέ το!
      Φιλάκια

      Διαγραφή
  9. Ωωωωωω!! Καταπληκτική εκδοχή Αγγελική μου!!! Νοστιμότατο και ελαφρύ έτσι όπως το μαγείρεψες!!! Γεια στα χεράκια σου!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Γεια σου Κική μου! Ελαφρύ δεν το λες... Απλά πιο ελαφρύ από το παραδοσιακό! Σ ευχαριστώωωωω

      Διαγραφή
  10. Τι υπέροχο φαγητό το Χουνκιάρ μπεγιεντί! Το κάνει μία φίλη εξαιρετικά κι έτσι εγώ δεν έχω τολμήσει να το προσπαθήσω, που να συγκριθώ μαζί της.
    Μου αρέσει όμως η εκδοχή σου και με βάζεις σε πειρασμό!
    Καλό Σαβ/κο εύχομαι!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Νοτούλα η μόνη δυσκολία είναι να καπνίσει η μελιτζάνα! Τα υπόλοιπα είναι απλά! Αν το τολμήσεις περιμένω εντυπώσεις!
      Φιλάκια

      Διαγραφή
  11. Πω πω νοστιμιά! Πολύ μ' αρέσει αυτή σου η εκδοχή του χουνκιάρ. Δεν το έχω δοκιμάσει ποτέ με κοτόπουλο, εμείς το κάνουμε σχεδόν πάντα με μοσχάρι αλλά θα το δοκιμάσω. Ο πουρές μελιτζάνας φαίνεται τέλειος!
    Σε φιλώ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μάγδα μου και εγώ πρώτη φορά το έκανα με κοτόπουλο! Αν το φτιάξεις να περιμένεις διαφορά! Δεν είναι Χουνκιάρ μπεγιεντί, είναι κοτόπουλο! Περιμένω εντυπώσεις!
      Πολλά φιλάκια

      Διαγραφή
  12. Το χιουνκιάρ είναι από τα αγαπημένα μου πιάτα, και πρέπει να πω ότι όλη η μαγκιά είναι να μπορέσεις να ψήσεις τις μελιτζάνες στα κάρβουνα, όπως έκανες εσύ, για να έχει ο πουρές αυτήν την καπνιστή μυρωδιά και γεύση, που του δίνει όλο το χαρακτήρα. Όσο για την ιδέα σου να βάλεις κοτόπουλο αντί για μοσχάρι ήταν πολύ ωραία, σίγουρα το κάνει ελαφρύτερο!
    Φιλιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Έχεις δίκιο! το έγραψα και παραπάνω στην Νοτούλα. Όλη η δυσκολία είναι να πάρει καπνιστή γεύση και μυρωδιά η μελιτζάνα. Και αυτό δεν το πετυχαίνεις μόνο στα κάρβουνα. Παλιές Πολίτισσες, ξακουστές μαγείρισσες, την πετύχαιναν στην γκαζιέρα! Φλόγα και τρόπο θέλει!
      Φιλάκια πολλά!

      Διαγραφή
  13. Μάνα μου, ματζουράνα μου, κρεατάκι ξαπλωμένο σε πουρέ μελιτζάνας είπαμε;;; Ωχ αμάν!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μαρθούλα σου δημιούργησα το απαραίτητο ανατολίτικο κλίμα, βλέπω! Ωχ αμάν! Μπορούμε να τρώμε και λέμε τέτοια χωρίς να κατηγορηθούμε ότι βλέπουμε Τούρκικα σίριαλ! :)
      Φιλάκια

      Διαγραφή
  14. Πωπω και λατρεύω τη μελιτζάνα σε όλες τις μορφές! Δεν ρωταω πόσες θερμίδες έχει το πιάτο, αλλά ποιός νοιάζεται??? Εναι τέλειο !!!! Να'σαι καλά, Αγγελική !! Καλό ξημέρωμα και καλή Κυριακή να'χεις!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Τώρα που το ρωτάς Πέπη μου, θα ζητήσω από την κόρη μου να μου υπολογίσει τις θερμίδες και θα σε ενημερώσω!
      Σ ευχαριστώ! Καλή βδομάδα να έχουμε!

      Διαγραφή
  15. Γεια σου Αγγελική, επανήλθα και εγώ. Πως είναι τα πράγματα στη Ν. Αφρική, ελπίζω να πηγαίνουν όλα καλά.
    Το χουνκιάρ μπεγιεντί είναι φανταστικό φαγητό, καθαρά ανατολίτικο και πεντανόστιμο. Μου άρεσε πολύ η δική σου πιο ελαφριά εκδοχή.
    Φιλιά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλώς την! Πού είσαι? Μου έλειψες! Είσαι καλά?
      Η Ν Αφρική ρωτά "φιλάκια δεν έχει?" lol
      Πολλά φιλάκια και από μένα!

      Διαγραφή
  16. Τελικά, όλες οι αναρτήσεις σου, έχουν μια μοναδική χάρη... γεμίζουν τις αισθήσεις, ακόμα και αν είσαι χορτοφάγος... αλλά ο πουρές από μελιτζάνα είναι απ΄ τα χορτοφαγικά φαγητά που με τρελαίνουν (μη ξεχνάς που μεγάλωσα στην Πόλη) και φτιάχνω καμιά φορά !!!

    ΑΦιλάκια πολλά πολλά! :)

    ΥΓ: περιμένω και μια καθαρά τοπική συνταγή, χωρίς κρέας φυσικά! ;-)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Στεφανία μου χορτοφαγική συνταγή τοπική έχω αναρτήσει μία: Την Τσακαλάκα! http://lemoncinnamon.blogspot.com/2010/08/chakalaka.html και από γλυκό την τάρτα γάλακτος http://lemoncinnamon.blogspot.com/2011/04/melk-tart.html. Στο υπόσχομαι να βρω κάτι άλλο αφιερωμένο!:)
      ΑΦιλάκια

      Διαγραφή
    2. Ω! ευχαριστώ Αγγελική μου αρέσουν όλες οι εξωτικές συνταγές... πάω να τις επεξεργαστώ!
      ΑΦιλάκιαααααααααααα! :)

      Διαγραφή
    3. Ψάχνω για χορτοφαγική τοπική συνταγή! Δεν σε έχω ξεχάσει! Απλά εδώ είναι κυρίως-παραδοσιακά κρεατοφάγοι! :(

      Διαγραφή
  17. Δεν έχω δοκιμάσει την αυθεντική συνταγή αυτού του πιάτου!!!!!! Η πιο ελαφριά εκδοχή που μας παρουσίασες Αγγελική μου νομίζω ότι είναι πιο πολύ του γούστου μου!!!!!
    Οι φώτο είναι τόσο καθαρές που νομίζεις ότι το έχεις μπροστά σου σερβιρισμένο!!!!!
    Καλή εβδομάδα να έχετε! Πολλά φιλιά από Χανιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Γεια σου Σιλένα μου, σε ευχαριστώ για τα καλά σου λόγια! Αν την δοκιμάσεις περιμένω εντυπώσεις! Πολλά φιλάκια και καλή μας βδομάδα!

      Διαγραφή
  18. Καλώς σε βρήκα, Αγγελική μου, στο σπιτάκι σου!!! Πολύ ωραίο φαγητό και όμορφα παρουσιασμένο, μας σερβίρεις σήμερα...λατρεύω τα ανατολίτικα φαγητά!!! μου αρέσουν πολύ,αλλά σκέφτομαι να προτιμήσω τη δική σου λάιτ εκδοχή!!! Καλή σου μέρα!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλώς την! Καλώς όρισες! Πολύ χαίρομαι που κόπιασες στο ηλεκτρονικό μου "φτωχικό"!
      Περιμένω εντυπώσεις! Θα τα λέμε!
      Καλή βδομάδα!

      Διαγραφή